sâmbătă, 6 aprilie 2013

06 APRILIE


CARTEA VIETII – Meditatii zilnice cu Krishnamurti

O reacție normală, sănătoasă
   ...Trebuie să aflu de ce dorința are atâta putere în viața mea. Poate fi corect sau poate să nu fie corect. Trebuie să aflu. Înțeleg asta. Dorința apare ca o reacție, ceea ce este o reacție normală, sănătoasă, în caz contrar, aș fi mort. Văd ceva frumos și spun: ”Pentru Dumnezeu, vreau asta.” Dacă nu o am aș muri. Dar în căutarea constantă a acesteia este durerea. Asta este problema – există durere, precum există și plăcere. Văd o femeie frumoasă și ea chiar este frumoasă, ar fi ceva absurd să spun ”Nu, nu este.” Aceasta este realitatea. Dar ce dă continuitate plăcerii? Evident, aceasta este gândirea, mă gândesc la asta...
        Eu gândesc cu privire la asta. Nu mai este relația directă cu obiectul, care este dorința, dar gândirea acum amplifică dorința, prin gândire cu privire la dorință având imagini, idei...
        ... Gândirea vine și spune: ”Te rog, trebuie să ai asta; acesta este progres, dezvoltare; asta este ceva important; nu este important; asta este vital pentru viața ta; nu este vital pentru viața ta.” Dar eu pot privi și avea o dorință, și să existe un sfârșit al ei, fără interferența gândirii. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu