vineri, 15 martie 2013

15 MARTIE


CARTEA VIETII – Meditatii zilnice cu Krishnamurti

Relația este o oglindă
   Cu siguranță, numai în procesul relației, ceea ce sunt Eu se dezvăluie, iese la iveală, nu-i așa? Relația este o oglindă în care mă văd așa cum sunt; dar cum celor mai mulți dintre noi nu ne place ceea ce suntem, vom începe să judecăm și să catalogăm fie pozitiv, fie negativ ceea ce percepem în oglinda relației. Asta este, am descoperit ceva în relație, în acțiunea relației, și nu-mi place. Deci, încep să modific ceea ce nu-mi place, ceea ce eu percep ca fiind neplăcut. Vreau să-l schimb, ceea ce înseamnă că am deja un model a ceea ce ar trebui să fiu. În momentul în care există un model a ceea ce ar trebui să fiu, nu există deloc înțelegere a ceea ce sunt. În momentul în care eu am o imagine a ceea ce eu vreau să fiu, sau a ceea ce eu ar trebui să fiu, sau ceea ce nu ar trebui să fiu, un standard în conformitate cu care vreau să mă schimb – atunci cu siguranță nu există înțelegerea a ceea ce sunt eu în momentul relației.
        Cred că este foarte important să înțelegem acest lucru, deoarece cred că în acestă privință majoritatea dintre noi mergem pe un drum greșit. Noi nu dorim să cunoaștem ce suntem în realitate în momentul relației. Dacă ne preocupă doar auto-perfecționarea, nu va exista nici o înțelegere de sine, a ceea ce este. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu