luni, 11 martie 2013

11 MARTIE


CARTEA VIETII – Meditatii zilnice cu Krishnamurti

Atașamentul este evadare
   Încearcă doar să fii conștient de propria ta condiție. Poți cunoaște doar în mod indirect, în raport cu ceva. Nu poți fi conștient de condiționare ca ceva abstract, deoarece atunci este doar verbal, fără prea multă semnificație. Abia suntem conștienți de conflict. Conflictul apare atunci când nu există nici o integrare între provocare și răspuns. Acest conflict este rezultatul condiționării noastre. Condiționarea este atașament: atașamentul față de muncă, față de tradiție, de proprietate, de oameni, de idei, și așa mai departe. Dacă nu ar exista atașament, ar mai exista condiționare? Desigur că nu. Deci, de ce suntem atașați? Suntem atașați de țară, deoarece prin identificare cu ea devenim cineva. Mă identific cu munca mea, iar munca mea devine importantă, eu sunt familia mea, proprietatea mea; sunt atașat de ele. Obiectul de care mă atașez îmi oferă mijloacele de evadare din propria mea goliciune. Atașamentul este evadare, și această evadare este cea care întărește condiționarea. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu