duminică, 18 noiembrie 2012

18 NOIEMBRIE


CARTEA VIETII – Meditatii zilnice cu Krishnamurti


Ce este reincarnarea?
  Sa vedem care este semnificatia reincarnarii -  adevarul despre ea, nu ceea ce iti place sa crezi despre ea, nu ceea ce spun altii sau invatatorul tau despre ea. Sigur, Adevarul este cel care elibereaza, nu concluzia sau opinia ta... Cand spui “EU - ma voi naste” trebuie sa stii ce este acest “EU”... Este acest “EU” o entitate spirituala, este acest “EU” ceva permanent, este acesta independent de memorie, de experienta, de cunoastere? Este acest “EU” o entitate spirituala, sau este doar un proces al gandirii? Este oare ceva dincolo de timp pe care noi il numim spritual, nemasurabil, in conditiile si raporturile timpului, sau se afla in domeniul timpului, in domeniul memoriei, al gandirii? Nu poate fi altceva. Sa clarificam daca este dincolo de timp. Sper ca urmariti toate acestea, sa aflam daca acest “EU” este in esenta ceva spiritual. Si prin “spiritual” ne referim, nu-i asa, la ceva ce nu poate fi conditionat, ceva care nu este o proiectie a mintii umane, ceva care nu se afla in domeniul gandirii, ceva ce nu moare. Atunci cand vorbim de o entitate spirituala, inseamna pentru noi ceva care nu se afla in domeniul mintii, evident. Acum, este acest “EU” o astfel de entitate spirituala? Daca este o entitate spirituala, ea trebuie sa fie dincolo de timp, prin urmare, nu poate fi renascuta sau continuata... Ceea ce are continuitate nu se poate reinnoi. Atata timp cat gandirea continua prin memorie, prin dorinta, prin experienta, ea nu se poate reinnoi; prin urmare, ceea ce continua nu poate cunoaste realitatea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu