marți, 13 noiembrie 2012

13 NOIEMBRIE


CARTEA VIETII – Meditatii zilnice cu Krishnamurti

Mi-e frica
   Acum, intrebarea mea este cum sa fim liberi de frica a ceea ce este cunoscut, care poate fi frica de a-mi pierde familia, reputatia, caracterul, contul bancar, dorintele si asa mai departe. Puteti spune ca frica vine din constiinta; dar constiinta ta este formata din conditionarea ta, astfel incat constiinta este inca, rezultatul cunoscutului. Ce stiu eu? Cunoasterea presupune idei, opinii despre lucruri, presupune un sentiment de continuitate in raport cu ceea ce cunosti, si nu mai mult...
    Exista frica de durere. Durerea fizica este un raspuns nervos, iar durerea psihologica apare atunci cand tin, cand ma atasez de lucrurile care imi dau satisfactie, deoarece mi-e teama de ceva sau cineva care mi le-ar putea lua. Acumularile psihologice previn durerea psihologica, atata timp cat acestea nu sunt deranjate; dar eu sunt un pachet de acumulari, experiente, care previn orice forma serioasa de tulburare – si eu nu vreau sa fiu deranjat. Prin urmare, mi-e teama de oricine ma tulbura. Prin urmare frica mea este fata de cunoscut, mi-e teama de acumularile fizice sau psihologice pe care le-am adunat ca pe un mijloc de aparare sau de prevenire a durerii...
    ... Cunoasterea impiedica astfel durerea. Ca si cunostinte medicale, ajuta la prevenirea durerii fizice, iar convingerile, credintele, ajuta la prevenirea durerii psihologice; si de aceea ne este teama da a ne pierde credintele si convingerile noastre, desi nu avem cunoasterea desavarsita sau dovada concreta a realitatii acestor credinte.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu