joi, 1 noiembrie 2012

1 NOIEMBRIE


CARTEA VIETII – Meditatii zilnice cu Krishnamurti

Renunta la obiceiuri
   Haideti sa aflam cum sa intelegem intregul proces de formare si rupere a obiceiurilor, a obisnuintelor. Putem lua ca exemplu fumatul, si-l puteti inlocui cu propriul obicei, cu problema ta particulara, si experimenteaza direct cu problema ta cum experimentam acum cu problema fumatului. Este o problema, aceasta devine o problema atunci cand vreau sa renunt; atata timp cat sunt satisfacut cu aceasta, nu este o problema. Problema apare atunci cand trebuie sa fac ceva in legatura cu acest obicei particular, atunci cand acest obicei devine o perturbare. Fumatul mi-a creat o perturbare, asa ca vreau sa fiu liber de el. Vreau sa renunt la fumat, vreau sa scap de el, sa-l inlatur, deci abordarea mea cu privire la fumat este una de rezistenta sau condamnare. Asta e, eu nu vreau sa mai fumez, deci abordarea mea este fie de a-l suprima, condamna, sau de a gasi un inlocuitor pentru acesta – de a mesteca in loc de a fuma. Acum, poti privi aceasta problema liber, fara a o condamna, justifica sau suprima? Pot privi obiceiul meu de a fuma fara a-l respinge? Incercati sa experimentati asta, acum cand vorbesc eu, si veti vedea ca este extraordinar de dificil sa nu respingeti sau sa acceptati. Deoarece intreaga noastra traditie, fundalul nostru in totalitate ne indeamna sa respingem sau sa justificam, mai degraba decat sa fim curiosi cu privire la asta. In loc de a fi atenta in mod pasiv, intotdeauna mintea va interpreta acea problema.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu