luni, 9 iulie 2012

9 IULIE


CARTEA VIETII – Meditatii zilnice cu Krishnamurti

Intelegerea suferintei
   De ce sunt eu, sau de ce esti tu insensibil la suferinta altuia? De ce suntem indiferenti fata de cei care efectueaza munci grele sau fata de femei insarcinate? De ce suntem atat de duri? Pentru a intelege asta trebuie sa intelegem de ce suferinta ne face insensibili. Desigur, suferinta este cea care ne face duri; pentru ca nu intelegem suferinta, am devenit indiferenti fata de ea. Daca am inteles suferinta, atunci voi deveni sensibil la suferinta, treaz la tot, nu numai la mine,  ci si la oamenii din jurul meu, la sotia mea, la copiii mei, la un animal, la un cersetor. Dar noi nu vrem sa intelegem suferinta, si evadarea din suferinta ne face insensibili si prin urmare suntem indiferenti. Domnule, problema este ca suferinta, cand nu este inteleasa, intuneca mintea si inima; si nu intelegem suferinta pentru ca vrem sa scapam de ea, prin guru, printr-un salvator, prin mantre, prin reincarnare, prin idei, prin bautura si orice alt fel de dependenta – orice pentru a scapa de ceea ce este...
    Acum, intelegerea suferintei nu consta in a afla care este cauza ei. Orice om poate cunoaste cauza suferintei: nechibzuinta, prostia, limitarea, brutalitatea, si asa mai departe. Dar daca analizezi suferinta in sine, fara a dori un raspuns, atunci ce se intampla? Atunci, fiindca nu evadez, incep sa inteleg suferinta. Mintea mea este alerta, pasionata, ceea ce inseamna ca am devenit sensibil, si fiind sensibil, sunt constient de suferinta altor oameni.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu