vineri, 27 iulie 2012

27 IULIE


CARTEA VIETII – Meditatii zilnice cu Krishnamurti
Intelegerea spontana
   Niciodata nu spunem: “Vreau sa vad ce este suferinta”. Nu o pot vedea prin practica, prin disciplina, trebuie s-o prvim cu interes, cu o intelegere spontana. Atunci vom observa ca ceea ce numim suferinta, durere, pe care o evitam, o disciplinam, toate acestea au disparut. Atata timp cat nu am nici o relatie cu lucrurile din afara mea nu este nici o problema; in momentul in care am stabilit o relatie cu cu acestea in afara mea, apare problema. Atata timp cat traim suferinta ca pe ceva din afara – suferim deoarece mi-am pierdut fratele, pentru ca nu am bani, din aceasta sau cealalta cauza – stabilim o relatie cu aceasta si aceasta relatie este fictiva. Dar in cazul in care eu sunt acel lucru, daca as vedea realitatea, atunci totul se va transforma, va avea o semnificatie total diferita. Atunci va exista o atentie deplina, integrata, iar ceea ce este observat in totalitate este in totalitate inteles si dizolvat, si astfel nu mai exista frica, si prin urmare cuvantul durere nu exista.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu