sâmbătă, 16 iunie 2012

16 IUNIE


CARTEA VIETII – Meditatii zilnice cu Krishnamurti

Introspectia este incompleta
   Constientizarea  exista doar in prezent – fiind constienti, veti vedea influenta trecutului care controleaza in prezent si modifica in viitor. Constientizarea este un proces integral, nu un proces de separare. De exemplu, daca ne punem intrebarea: “Cred eu in Dumnezeu?” – in acest proces de a intreba pot observa daca sunt constient, ce anume ma face sa ma intreb asta, daca sunt constient, pot percepe ceea ce a fost si care sunt fortele care m-au determinat sa-mi pun aceasta intrebare. Pe de alta parte pot fi constient de diverse forme de frica – acelea ale stramosilor mei care au creat o anumita idee cu privire la Dumnezeu, si mi-au transmis-o mie, si combinand ideile lor cu reactiile mele actuale, am modificat sau schimbat conceptul de Dumnezeu. Daca sunt constient, eu percep acest proces al trecutului, efectul sau in prezent si in viitor, integral, ca un intreg.
    Daca suntem constienti vedem cum prin frica a aparut conceptul de Dumnezeu; sau poate a existat o persoana care a avut o experienta initiala a realitatii sau a lui Dumnezeu si a comunicat-o altuia care in lacomia lui si-a insusit-o si a dat impulsul procesului de imitatie. Constientizarea este un proces deplin (total) iar introspectia este incompleta. Rezultatul introspectiei este patologic, dureros, in timp ce constientizarea este entuziasm si bucurie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu