miercuri, 14 martie 2012

Despre Libertate si Adevar




      
Multe religii si cai spirituale produc doar un nou set de conditionari pentru multi oameni angrenati pe acestea. Dar asa cum afirma JIDDU KRISHNAMURTI, unul din marii Invatatori Spirituali ai secolului XX  Adevarul nu are nume, si adevarul nu este limitat, in orice sistem de gandire. Adevarul nu este o teorie, o religie sau o filosofie. Adevarul este experienta a ceea ce este. Adevarul nu este intelectual sau emotional, el este existential.
     Dumnezeu este viata – prin urmare Dumnezeu este miscarea, prin urmare Dumnezeu este permanenta schimbare; acesta este paradoxul existentei. Dar in acelasi timp El este si cel care nu se schimba niciodata. In nucleul cel mai intim si profund totul ramane la fel, dar pe circumferinta nimic nu este, niciodata la fel. Dumnezeu este in acelasi timp schimbarea si neschimbarea. Dumnezeu este eternitatea si devenirea. Aceasta lume nu este separata de Dumnezeu. Nu trebuie sa mergi Sa-l cauti undeva anume, El este aici si se joaca de-a v-ati ascunselea. Dumnezeu este prezent pretutindeni. Oriunde ai merge nu vei gasi nimic altceva decat Dumnezeu. Tot ce ia parte la existenta este Divin.
     Invataturile lui JIDDU KRISHNAMURTI  pot actiona ca un fulger pentru acei oameni care sunt intr-o intensa si profunda cautare a adevarului, a spiritualitatii a libertatii interioare. Invataturile lui Krishnamurti au nevoie de o minte matura si o inima deschisa si cuprinzatoare pentru a intelege si trai adevarata libertate, pentru a cunoaste si deveni adevarul neconditionat, pentru ca mintea noastra sa cunoasca pacea si sa se abandoneze in meditatie, devenind astfel ceea ce Krishnamurti numeste o "minte religioasa".
     Iata in continuare un vechi, dar extraordinar poem scris de JIDDU KRISHNAMURTI in tinerete:
Eu nu am nici un nume
Sunt ca briza proaspata din munti.
Eu nu am nici un adapost;
Sunt ratacitor ca apele.
Eu nu am nici un sanctuar, precum zeii intunecati
Nici nu stau in intunericul profund al templelor.
Eu nu am carti sacre;
Si nu ma supun vreunei traditii.
Eu nu sunt in tamaia
Asezata pe inaltele altare,
Nici in fastul ceremoniilor.
Eu nu sunt nici in idoli,
Nici in somptuoasa incantatie a unui glas melodios.
Eu nu sunt legat de teorii,
Nici corupt de credinte.
Eu nu sunt tintuit in robia religiilor,
Nici in evlavioasa agonie a preotilor lor.
Eu nu sunt prins de filosofii,
Nici captiv al autoritatii sectelor.
Eu nu sunt nici mic, nici mare,
Eu sunt adorator si adorat.
Eu sunt liber.
Muzica mea este cantecul izvorului.
Chemarea largului marii,
Ratacitor, ratacind,
Eu sunt viata.
Eu nu am nici un nume,
Sunt ca briza proaspata din munti.




 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu